Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie wsparcia
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O UDZIELENIE WSPARCIA NA OPERACJE
REALIZOWANE PRZEZ PODMIOTY INNE NIŻ LGD
NABÓR nr 1/2017
w ramach
Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama na Podlasie”
CEL OGÓLNY I. Edukacja i aktywizacja mieszkańców na rzecz wspierana rozwoju lokalnego LGD
Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama na Podlasie”
CEL OGÓLNY I. Edukacja i aktywizacja mieszkańców na rzecz wspierana rozwoju lokalnego LGD
CEL SZCZEGÓŁOWY 1.2. Zwiększenie uczestnictwa osób defaworyzowanych w życiu społeczności LGD
PRZEDSIĘWZIĘCIE 1.2.1. Wsparcie osób znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji społeczno-gospodarczej
na operacje z zakresu Działanie 9.1.Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego
OŚ PRIORYTETOWA IX. Rozwój Lokalny
rozumiany jako typ projektu nr 6
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
na operacje z zakresu Działanie 9.1.Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego
OŚ PRIORYTETOWA IX. Rozwój Lokalny
rozumiany jako typ projektu nr 6
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
Numer naboru w GWA: RPPD.09.01.00-IZ.00-20-005/17
I. Termin składania wniosków:
Termin, od którego można składać wnioski: 27.01.2017 od godziny 8.00
Termin, do którego można składać wnioski: 24.02.2017 do godziny 15.30
II. Miejsce składania wniosków
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama na Podlasie” ul. Ludowa 15, 18-200 Wysokie Mazowieckie (budynek Urzędu Miasta, II piętro, pokoje nr 21 i 22)
III. Sposób składania wniosków o dofinansowanie
Warunkiem uczestnictwa w naborze jest przesłanie wniosku o dofinansowanie w formie dokumentu elektronicznego za pomocą aplikacji Generator Wniosków Aplikacyjnych na lata 2014-2020 (GWA2014 (EFS)), w wersji instalacyjnej GWA2014 (EFS) 1.1.3., która jest dostępna na stronie:
http://rpo.wrotapodlasia.pl/pl/jak_skorzystac_z_programu/pobierz_wzory_dokumentow/generator-wnioskow-aplikacyjnych.html,
w terminie od 27.01.2017 r. od godz. 8.00 do 24.02.2017 r. do godziny 15:30. Ponadto Wnioskodawca jest zobowiązany do dostarczenia do siedziby biura LGD 2 egzemplarzy wniosku o dofinansowanie w wersji papierowej wraz z załącznikami oraz Potwierdzeniem przesłania do IZ RPOWP elektronicznej wersji wniosku o dofinansowanie w ciągu 3 dni roboczych, licząc od wysłania wniosku w formie elektronicznej lecz nie później niż do 24.02.2017 r. do godz. 15:30.
Wniosek składany jest bezpośrednio w biurze, co oznacza osobiście lub przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną.
Wniosek składany jest bezpośrednio w biurze, co oznacza osobiście lub przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną.
IV. Formy wsparcia
Dofinansowanie na operację przekazywane jest jako refundacja poniesionych i udokumentowanych wydatków kwalifikowalnych i/lub jako zaliczka na poczet przyszłych wydatków kwalifikowalnych.
V. Warunki udzielenia wsparcia
Zakres tematyczny operacji
Przedmiotem naboru jest udzielenie wsparcia projektom wpisującym się w cel ogólny: I Edukacja i aktywizacja mieszkańców na rzecz wspierania rozwoju lokalnego LGD, cel szczegółowy: 1.2. Zwiększenie uczestnictwa osób defaworyzowanych w życiu społeczności LGD, przedsięwzięcie 1.2.1. Wsparcie osób znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji społeczno-gospodarczej, zgodnie z Lokalną Strategią Rozwoju Lokalnej Grupy Działania – Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama na Podlasie”, oraz wpisującym się w cele szczegółowe Działania 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego określone dla Osi Priorytetowej IX. Rozwój lokalny, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.
W ramach naboru mogą być składane projekty: typ projektu nr 6 zgodnie z SZOOP RPOWP na lata 2014-2020.
W ramach naboru mogą być składane projekty: typ projektu nr 6 zgodnie z SZOOP RPOWP na lata 2014-2020.
Kto może składać wnioski?
O dofinansowanie projektu mogą ubiegać się Lokalne Grupy Działania oraz podmioty z obszaru realizacji LSR lub realizujące projekty na obszarze LSR z wyłączeniem osób fizycznych, w szczególności:
1) instytucje pomocy i integracji społecznej:
- jednostki organizacyjne pomocy społecznej określone w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
- jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej określone w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
- inne podmioty prowadzące działalność w sferze pomocy i integracji społecznej (których głównym celem nie jest prowadzenie działalności gospodarczej).
2) podmioty ekonomii społecznej:
- przedsiębiorstwa społeczne, w tym spółdzielnie socjalne
- podmioty reintegracyjne realizujące usługi reintegracji społecznej i zawodowej (CIS, KIS, ZAZ, WTZ)
- organizacje pozarządowe lub podmioty, o którym mowa w art. 3 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- podmioty sfery gospodarczej utworzone w związku z realizacją celu społecznego bądź dla którego leżący we wspólnym interesie cel społeczny jest racją bytu działalności komercyjnej
3) jednostki sektora finansów publicznych (w tym JST), instytucje publicznych i niepublicznych służb zatrudnienia (w zakresie wspólnych działań partnerskich z instytucjami pomocy i integracji społecznej).
O dofinansowanie projektu mogą ubiegać się Lokalne Grupy Działania oraz podmioty z obszaru realizacji LSR lub realizujące projekty na obszarze LSR z wyłączeniem osób fizycznych, w szczególności:
1) instytucje pomocy i integracji społecznej:
- jednostki organizacyjne pomocy społecznej określone w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
- jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej określone w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
- inne podmioty prowadzące działalność w sferze pomocy i integracji społecznej (których głównym celem nie jest prowadzenie działalności gospodarczej).
2) podmioty ekonomii społecznej:
- przedsiębiorstwa społeczne, w tym spółdzielnie socjalne
- podmioty reintegracyjne realizujące usługi reintegracji społecznej i zawodowej (CIS, KIS, ZAZ, WTZ)
- organizacje pozarządowe lub podmioty, o którym mowa w art. 3 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- podmioty sfery gospodarczej utworzone w związku z realizacją celu społecznego bądź dla którego leżący we wspólnym interesie cel społeczny jest racją bytu działalności komercyjnej
3) jednostki sektora finansów publicznych (w tym JST), instytucje publicznych i niepublicznych służb zatrudnienia (w zakresie wspólnych działań partnerskich z instytucjami pomocy i integracji społecznej).
Forma prawna beneficjenta musi być zgodna z klasyfikacją form prawnych podmiotów gospodarki narodowej określonych w § 7 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie sposobu i metodologii prowadzenia i aktualizacji krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej, wzorów wniosków, ankiet i zaświadczeń (Dz.U. 2015 nr 0 poz. 2009).
Projekt musi być realizowany w partnerstwie. Projekt, aby mógł zostać uznany za partnerski, musi być zgodny z dokumentem „Wytyczne w zakresie realizacji zasady partnerstwa na lata 2014-2020”.
W ramach niniejszego naboru wsparciem będą objęte projekty dotyczące:
Programów Aktywności Lokalnej – wsparcie skierowane do środowisk zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w szczególności do lokalnych społeczności na obszarach zdegradowanych objętych rewitalizacją, odbywające się z wykorzystaniem instrumentów aktywnej integracji:
Programów Aktywności Lokalnej – wsparcie skierowane do środowisk zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w szczególności do lokalnych społeczności na obszarach zdegradowanych objętych rewitalizacją, odbywające się z wykorzystaniem instrumentów aktywnej integracji:
a) Instrumenty aktywnej integracji o charakterze społecznym, których celem jest przywrócenie lub wzmocnienie kompetencji społecznych, zaradności, samodzielności i aktywności;
- działania z zakresu poradnictwa specjalistycznego (m.in. socjoterapeuty, psychologa, prawnika, mediatora) oraz jako element uzupełniający - udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach (poradnictwo prawne i obywatelskie), służące przywróceniu lub wzmocnieniu kompetencji społecznych, zaradności, samodzielności i aktywności społecznej;
- działania z zakresu poradnictwa i wsparcia indywidualnego oraz grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową (m.in. warsztaty rozwoju osobistego, indywidualny coaching, warsztaty kompetencji pedagogiczno-wychowawczych, trening umiejętności społecznych, praca metodą mentoringu);
- rozwój pracy socjalnej opartej o działania w ramach różnych form kontraktu socjalnego.
b) Instrumenty aktywnej integracji o charakterze zawodowym, których celem jest pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru lub zmiany zawodu, wyposażenie w kompetencje i kwalifikacje zawodowe oraz umiejętności pożądane na rynku pracy:
- staże zawodowe, praktyki zawodowe;
- subsydiowane zatrudnienie (w tym doposażenie lub wyposażenie stanowiska pracy);
- poradnictwo zawodowe, pośrednictwo pracy, trening pracy jako usługi wspierające aktywizację zawodową;
- kursy i szkolenia umożliwiające nabycie, podniesienie lub zmianę kwalifikacji i kompetencji zawodowych oraz rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych na rynku pracy;
- zatrudnienie wspierane/wspomagane/usługi trenera zatrudnienia wspieranego;
- sfinansowanie udziału w KIS, CIS, ZAZ, spółdzielni socjalnej, przedsiębiorstwie społecznym i sfinansowanie kosztów zatrudnienia.
c) Instrumenty aktywnej integracji o charakterze edukacyjnym, których celem jest wzrost poziomu wykształcenia lub jego dostosowanie do potrzeb rynku pracy (łącznie z działaniami w zakresie aktywizacji zawodowej):
- realizacja zajęć szkolnych uzupełniających wykształcenie na poziomie podstawowym, gimnazjalnym, ponadgimnazjalnym lub policealnym oraz organizację zajęć komplementarnych w stosunku do zajęć szkolnych (zajęcia wyrównawcze, korepetycje);
- nauka na poziomie wyższym dla osób opuszczających placówki opiekuńczo-wychowawcze lub inne formy opieki zastępczej.
d) Instrumenty aktywnej integracji o charakterze zdrowotnym, których celem jest wyeliminowanie lub złagodzenie barier zdrowotnych utrudniających funkcjonowanie w społeczeństwie lub powodujących oddalenie od rynku pracy:
- udział w terapii psychologicznej, rodzinnej lub psychospołecznej;
- udział w programach korekcyjno – edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie, o którym mowa w przepisach o przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
- udział w programach psychoterapii /programach terapeutycznych dla osób uzależnionych.
Kryteria wyboru operacji
Kryteria wyboru operacji zostały określone w Załączniku nr 4 Karta oceny wniosku i wyboru operacji.
Warunkiem wyboru operacji jest uzyskanie minimum 33,00 pkt /60% z maksymalnej liczby 55,00 pkt.
Szczegółowe warunki udzielenia wsparcia – Załącznik nr 5 do ogłoszenia o naborze
Kryteria wyboru operacji zostały określone w Załączniku nr 4 Karta oceny wniosku i wyboru operacji.
Warunkiem wyboru operacji jest uzyskanie minimum 33,00 pkt /60% z maksymalnej liczby 55,00 pkt.
Szczegółowe warunki udzielenia wsparcia – Załącznik nr 5 do ogłoszenia o naborze
VI. Finanse
Maksymalny poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu wynosi 95%.
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach ogłoszonego naboru wynosi 1 465 812,00 zł.
Beneficjent (Wnioskodawca) jest zobowiązany do wniesienia do projektu wkładu własnego stanowiącego minimum 5% wydatków kwalifikowanych.
Maksymalny poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu wynosi 95%.
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach ogłoszonego naboru wynosi 1 465 812,00 zł.
Beneficjent (Wnioskodawca) jest zobowiązany do wniesienia do projektu wkładu własnego stanowiącego minimum 5% wydatków kwalifikowanych.
Maksymalna wartość wydatków kwalifikowanych projektu wynosi: 500 000,00 PLN
VII. Niezbędne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji (linki):
11. Procedura oceny i wyboru operacji pozagrantowych
12. Wzór deklaracji wystawcy weksla in blanco wraz z wekslem
13. Wzór wniosku o nadanie/zmianę/wycofanie dostępu dla osoby uprawnionej w ramach SL2014
14. Lista sprawdzająca do weryfikacji czy dany certyfikat/dokument można uznać za kwalifikację na potrzeby mierzenia wskaźników monitorowania EFS dot. uzyskiwania kwalifikacji
15. Wzór minimalnego zakresu porozumienia o dofinansowanie projektu ze środków EFS (do umów rozliczanych kwotami ryczałtowymi) – państwowe jednostki budżetowe
16. Wzór minimalnego zakresu porozumienia o dofinansowanie projektu ze środków EFS (do umów innych niż rozliczane kwotami ryczałtowymi) – państwowe jednostki budżetowe
17. Wspólna Lista Wskaźników Kluczowych 2014-2020 EFS
12. Wzór deklaracji wystawcy weksla in blanco wraz z wekslem
13. Wzór wniosku o nadanie/zmianę/wycofanie dostępu dla osoby uprawnionej w ramach SL2014
14. Lista sprawdzająca do weryfikacji czy dany certyfikat/dokument można uznać za kwalifikację na potrzeby mierzenia wskaźników monitorowania EFS dot. uzyskiwania kwalifikacji
15. Wzór minimalnego zakresu porozumienia o dofinansowanie projektu ze środków EFS (do umów rozliczanych kwotami ryczałtowymi) – państwowe jednostki budżetowe
16. Wzór minimalnego zakresu porozumienia o dofinansowanie projektu ze środków EFS (do umów innych niż rozliczane kwotami ryczałtowymi) – państwowe jednostki budżetowe
17. Wspólna Lista Wskaźników Kluczowych 2014-2020 EFS
VIII. Inne ważne informacje
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
W procesie wyboru projektów do dofinansowania dopuszcza się złożenie przez Wnioskodawcę jednego środka odwoławczego, tj. protestu. Szczegółowe informacje odnośnie procedury odwoławczej są dostępne w „Procedurze oceny i wyboru operacji pozagrantowych” stanowiącym załącznik nr 11 do Ogłoszenia/ Informacja o wyniku wyboru operacji/ str.23
W sprawach związanych z naborem informacji udzielają telefonicznie i za pomocą poczty elektronicznej pracownicy Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania „Brama na Podlasie”, ul. Mickiewicza 1a, 18-200 Wysokie Mazowieckie:
- siedziba Biura: ul. Ludowa 15, 18-200 Wysokie Mazowieckie,
- tel/ fax: (86) 275 25 92 wew. 38 i 39,
- tel/ fax: (86) 275 25 92 wew. 38 i 39,
- e-mail: Turn on Javascript! (w tytule wiadomości należy wpisać tylko nr naboru podany w ogłoszeniu o naborze).
Dodano: 12.01.2017