Ogłoszenie o naborze wniosków

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O UDZIELENIE WSPARCIA NA OPERACJE REALIZOWANE PRZEZ PODMIOTY INNE NIŻ LGD
 

NABÓR nr 7/2025/EFRROW

w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023-2027
 
Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania” Brama na Podlasie”
w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR
 
Cel 3: Poprawa atrakcyjności i dostępu do usług publicznych obszaru LGD
 
Przedsięwzięcie 3.4: Zwiększenie dostępności infrastruktury i usług

Zakres wsparcia: Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej

Numer naboru na Platformie Usług Elektronicznych ARIMR: 624776 
 

I. Nazwa LGD i Zarządu ZW:

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama na Podlasie”
Nazwa ZW: Zarząd Województwa Podlaskiego
 

II. Przedmiot naboru wniosków o wsparcie:

Przedmiotem naboru jest udzielenie wsparcia projektom wpisującym się w Cel 3: Poprawa atrakcyjności i dostępu do usług publicznych obszaru LGD
Przedsięwzięcie 3.4: Zwiększenie dostępności infrastruktury i usług zgodnie z Lokalną Strategią Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Brama na Podlasie” (zwanej LSR).
 

III. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie na wdrażanie LSR:

1.Pomoc przyznaje się JSFP albo organizacji pozarządowej.
2. O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP.
 
3. Pomoc przyznaje się, jeżeli wnioskodawca co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia WoPP posiada siedzibę lub oddział, które znajdują się na obszarze wiejskim objętym LSR.
 
4.  Warunek określony w ust. 3 nie ma zastosowania do:
a.  LGD;
b.  gminy, której obszar jest obszarem wiejskim objętym LSR;
c.  powiatu, jeżeli przynajmniej jedna z gmin której obszar jest obszarem wiejskim objętym LSR objęta jest obszarem tego powiatu;
d. gminnych lub powiatowych jednostek organizacyjnych.
 
5. W przypadku gdy wnioskodawca wykonuje działalność gospodarczą pomoc przyznaje się:
a. zgodnie z art. 19a albo art. 19b rozporządzenia GBER;
b. jeżeli podmiot ten prowadzi mikroprzedsiębiorstwo albo małe przedsiębiorstwo w rozumieniu rozporządzenia GBER;
c.  jeżeli warunki przyznania pomocy są spełnione przez wszystkich wspólników spółki, w przypadku, gdy operacja będzie realizowana w ramach wykonywania działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej.
 
6. Pomocy nie przyznaje się województwom.
 
7. Pomoc nie przysługuje podmiotowi, który podlega zakazowi dostępu do środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 4 ustawy FP, na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu, a także podmiotowi, który podlega wykluczeniu z dostępu do otrzymania pomocy.
 
8. Pomoc nie przysługuje, jeżeli wnioskodawca stworzył sztuczne warunki, w sprzeczności z prawodawstwem rolnym, mające na celu obejście przepisów i
otrzymanie pomocy finansowej.
 
9.  Beneficjenta wyklucza się z możliwości otrzymania pomocy, jeżeli:
a. otrzymał pomoc na podstawie przedstawionych jako autentyczne dokumentów podrobionych lub przerobionych lub dokumentów potwierdzających nieprawdę;
b. nie zwrócił kwoty pomocy podlegającej zwrotowi na podstawie ustawy ARiMR wraz z należnymi odsetkami w terminie 60 dni od dnia doręczenia decyzji ustalającej kwotę nienależnie lub nadmiernie pobranych środków publicznych, a w przypadku wniesienia odwołania od tej decyzji – w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji organu wyższego stopnia, o ile termin ten upływa nie wcześniej niż po upływie 60 dni od dnia doręczenia decyzji, od której wniesiono odwołanie (w przypadku potrącenia, o którym mowa w art. 31 ustawy ARiMR, w całości kwoty podlegającej zwrotowi, dokonanego przed upływem wskazanego terminu, regulacji tej nie stosuje się);
c. obowiązek zwrotu kwoty pomocy podlegającej zwrotowi na podstawie ustawy ARiMR wystąpił na skutek popełnienia przestępstwa przez beneficjenta albo podmiot upoważniony do dokonywania wydatków, a w przypadku, gdy te podmioty nie są osobami fizycznymi – osobę uprawnioną do wykonywania w ramach operacji czynności w imieniu beneficjenta, przy czym fakt popełnienia przestępstwa przez te podmioty został potwierdzony prawomocnym wyrokiem sądowym.
 
10. W przypadkach wymienionych w ust. 9 beneficjenta wyklucza się z możliwości otrzymania pomocy w ramach takiej samej interwencji lub takiego samego rodzaju operacji w roku kalendarzowym, w którym stwierdzono co najmniej jeden z tych przypadków, oraz w kolejnym roku kalendarzowym.
 

IV. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie:

Termin składania WoPP rozpoczyna się 1 grudnia 2025 r. i kończy się 15 grudnia 2025 r. 
 
WoPP należy składać za pomocą PUE, który jest dostępny pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna
 
W przypadku złożenia WoPP w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji. Wnioskodawcy muszą posiadać numer EP, aby złożyć WoPP za pomocą PUE.
 

V. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać:

Limit środków w naborze wniosków wynosi 3 056 400,00 zł.
1. Pomoc przyznaje się w formie zwrotu części kosztów kwalifikowalnych. Jej wysokość zostanie ustalona na podstawie planowanych kosztów kwalifikowalnych zawartych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji.
 
2.  Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi:
a. 75% – w przypadku operacji realizowanych przez JSFP:
b. 100% - w przypadku operacji innych niż wskazane w pkt 1.
 
3. Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000,00 zł  i nie wyższa niż 500 000,00 zł.
 
4. Kwota pomocy zostanie ustalona przez Radę na podstawie informacji zawartych w WoPP i jego załącznikach, zgodnie z zasadami określonymi w Wytycznych podstawowych, Wytycznych szczegółowych oraz w procedurze opisanej przez LGD w Procedurze oceny i wyboru operacji Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama na Podlasie”. Ustalona przez Radę kwota zostanie następnie zweryfikowana przez SW.
 

VI. Dane do kontaktu:

W sprawach związanych z naborem wniosków informacji udzielają pracownicy:
Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama na Podlasie”,
ul. Mickiewicza 1a, 18-200 Wysokie Mazowieckie,
tel. 786 867 703; 
od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-14.00.
 
W sprawach dotyczących funkcjonowania PUE należy kontaktować się z:
Centrum Pomocy ARiMR
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
tel. 22 595 02 50
 
Po złożeniu wniosku w systemie PUE (ARiMR) prosimy o powiadomienie biura LGD, przesyłając wiadomość e-mail na adres biuro@bramanapodlasie.pl zawierającą: potwierdzenie wysłania wniosku (plik generuje się po wysłaniu wniosku w systemie). Pozwoli nam to na lepszą kontrolę Wniosków złożonych w naborze.
 

VII. Informacje dodatkowe:

Pozostałe warunki i niezbędne dokumenty znajdują się w Regulaminie Naboru Wniosków, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia.
 

VIII. Załączniki do Ogłoszenia:

1.  Regulamin Naboru Wniosków o Wsparcie
2.  Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama na Podlasie”
3.  Procedura oceny i wyboru operacji Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama na Podlasie”
 

IX. Załączniki do Regulaminu Naboru Wniosków o Wsparcie:

1) Załącznikami do Regulaminu są:
 
1)  załącznik nr 1 –  formularz UoPP  wraz z załącznikami;
1a) Zestawienie rzeczowo – finansowe operacji – Załącznik nr 1 do UoPP
1b) „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych” – załącznik nr 2 do UoPP
1c) „Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością” - Załącznik nr 3 do UoPP
 
2)  Załącznik nr 2 – wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy (wypełnia Wnioskodawca);
 
3)   Załącznik nr 3 – Lokalne Kryteria Wyboru;
 
4)  Załącznik nr 4 – Uzasadnienie lokalnych kryteriów wyboru operacji (dołączyć niezależnie od informacji podanych w polu we WoPP);
 
5)  Załącznik nr 5 – Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy. 
 
6)  Załącznik nr 6 – Formularze załączników do wniosku o przyznanie pomocy;
6a) Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania;
6b) Oświadczenie właściciela (i) lub współwłaściciela (i) lub posiadacza (-y) lub współposiadacza (-y) nieruchomości, że wyrażają zgodę na realizacje operacji, jeżeli operacja jest realizowana na terenie nieruchomości będącej w posiadaniu zależnym lub będącej przedmiotem współwłasności - Załącznik nr 1 do WoPP;
6c) Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – Załącznik nr 2 do WoPP;
6d) Szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo – finansowym - Załącznik nr 3 do WoPP;
6e) Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację – Załącznik nr 7 do WoPP;
 
7)  Załącznik nr 7 – Pomocniczy załącznik do Instrukcji wypełnienia wniosku o przyznanie    pomocy;
 
8)  Załącznik nr 8 - Wykaz załączników do wniosku o płatność;
 
9) Załącznik nr 9 – Wzór oświadczenia dot. promocji operacji i LGD;
 
10) Załącznik 10 – Oświadczenie o niekomercyjnym charakterze operacji.
 
11)  Załącznik nr 11 - Zestaw instrukcji do systemu PUE:
a) Instrukcja logowania do Platformy Usług Elektronicznych ARiMR
b) Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR
c) Informacja dla Użytkownika Platformy Usług Elektronicznych ARiMR - powiadomienia sms
 

Do pobrania:


    Dodano: 14.11.2025